zondag 22 februari 2009

Na 8 weken weer thuis

Zondag 22 februari 2009.

Zaterdagavond de koffers gewogen. Die bleken samen ruim 5 kg te zwaar te zijn.

Onze rugzakken waren samen ook nog wel 5 kg te zwaar, maar die wegen ze toch nooit. We hebben ons in Vietnam gekochte mooie 4-luik schilderij van 3,5 kg toen maar uit de koffer gehaald, dat moet in Augustus dan maar met de verhuizing van de familie van Singapore naar Geldermalsen mee komen. Kunnen we eerst nog even nadenken over het plekje waar ze moeten komen te hangen.

Vervolgens door Hans naar vliegveld Changi gebracht, waar ons vliegtuig een 20 minuten later dan gepland rond 24.00 uur vertrok. Vanmorgen toch na 12,5 uur vliegen precies volgens schema om 06.30 uur vanuit Singapore aangekomen op Schiphol. Helaas duurde het ruim weer 20 minuten voordat de elevator voor het uitstappen op zijn plek tegen het vliegtuig gemanouvreerd kon worden, zodat er toch nog een beetje vertraging leek te ontstaan.

Uiteindelijk hebben we daar echter geen tijd door verloren, want toen we bij de bagagebelt aankwamen, duurde het maar heel kort voordat we onze koffers van de band konden halen. Ondertussen al even een paar treinkaartjes uit de automaat getrokken en daarna de trein van 07.49 uur richting Amersfoort gehaald. In Amersfoort 10 minuten tijd om over te stappen in de Valleilijn naar Barneveld.

In Singapore hoef je (ook in een relatieve buitenwijk) maar aan even aan de kant van de weg te gaan staan of er stopt wel een taxi voor je neus. Onderweg naar Barneveld hebben we nog een tweetal taxi telefoonummers gebeld om ons van het station op te laten halen, maar helaas zonder resultaat. Gelukkig was broer Bertus bereid en in staat ons even af te halen en naar huis te brengen.

Overigens betaal je voor een taxiritje van een half uur en zo'n 25 km naar het vliegveld in Singapore omgerekend zo'n rond € 10. Dat ben je in Barneveld al kwijt voor een ritje van 3 km van station naar huis. (Als je tenminste al een taxi kunt krijgen).

's Morgens wilden we om 11.00 uur om zoals op de zondagochtend gebruikelijk (o)ma gaan bezoeken. Dat leek niet helemaal goed te gaan, we hadden o.m. de autosleutels zo goed opgeborgen dat we ze eerst niet terug konden vinden en toen maar op de fiets naar (o)ma zijn gegaan. Brrrr... 9 graden en dan op de fiets in plaats van de 30 graden van de laatste 8 weken.

Na enig nadenken is het daarna toch gelukt de nodige sleutels weer te vinden, zodat we na de middag naar Amersfoort konden rijden om onze kleinzoon Luca te gaan feliciteren met zijn 6e verjaardag.
Luca aan het spelen met zijn nieuw cadeautjes.

En grote zus Mila was natuurlijk ook een beetje jarig.
En nu we al onze (klein)kinderen in Singapore en Amersfoort eindelijk weer gezien hebben, is onze reis en ons verhaal wat ons betreft compleet.

En hiermee is onze 8-weekse reis naar Singapore, Vietnam en Australïë dan toch echt tot een eind gekomen. We hopen dat een aantal vrienden en familieleden een beetje plezier hebben beleefd aan onze blogspot en dat ze in gedachten soms een beetje met ons mee gereisd zijn. We horen op zijn tijd nog wel eens wat jullie er van vonden. Groeten aan allemaal van Rikje en Wim.