donderdag 12 februari 2009

Botanic Garden Brisbane

Donderdag 12 februari 2009

Vanmorgen eerst een wandeling naar en door de botanische tuin van Brisbane. We treffen weer een prachtige natuur aan. Met onder andere ongelooflijk grote en oude bomen en prachtige bloemen en vogels. Ik laat de foto's maar zo veel mogelijk voor zich spreken. Af en toe gaan we er zelf maar bij staan op de foto, anders zie je op de foto soms moeilijk hoe groot zo'n boom wel is.












Een blauwe libelle.















Met de vrachtauto onder de boom zijn de verhoudingen iets duidelijker.










Dit is niet de eerste foto op de blogspot van deze heerlijk ruikende bloem.



Je kijkt echt je ogen uit als je daar bij staat.




Onder zo´n boom ben je maar een nietig mensje.




Iets voor Koninginnedag :)



Die zijn ook al vaker tegengekomen. Je ziet ze overal vliegen.


Normaal "zie ik ze niet vliegen"




Ze vinden (de zaadjes van ?) deze bloemen heerlijk.



Als ik nog meer tijd had, zou ik de namen van alle vogels opzoeken :)
Ik vind echter de vogels zelf en hun mooie kleuren belangrijker dan hun naam.



Er staan er verschillende van deze soort. Toch nog maar eentje laten zien.
Als je goed kijkt zie je mij ook nog - tussen de andere wortels - wortel staan te schieten.




Geen rondje bier, maar een rondje ROYAL CUBAN palmen.

Ja, je ziet het hieronder goed. Deze boom is een "gewone" FICUS BENJAMINA
Hij komt uit Malaysia en is in 1864 al in de Botanic Garden van Brisbane gepland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten